• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 546
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Hur är det om man har en sambo och får skuldsaneringen? Blir denne lidande ?

Beror på vad som menas med lidande, sambon behöver inte betala på din sanering. Däremot kan hen få betala mer av dr gemensamma kostnaderna i hushållet beroende på inkomstfördelningen mellan er.
Har ni gemensamt lån som är med i saneringen kommer sambon få betala hela den kvarvarande skulden när din skuldsanering är klar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 546
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Tas kreditupplysning på el o försäkringar ?
Det visste jag inte.
Aldrig fått någon upplysning när jag bytt el eller tagit bilförsäkring

Aldrig vid försäkring men i princip alltid vid elavtal, eon, vattenfall, Storuman energi, fortum, borås energi och något till har gjort upplysningar. Mest credit safe eller möjligen bisnode, men minns att vattenfall tog full uc.
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Vet inte hur jag skriver ikväll men 2500kr var inte mycket i månaden.
Har du låg inkomst?
För dina skulder är nästan som mina har ca En miljon Hua

Jobbar 90 % och har 24480 innan skatt , hyra på 8400 och 1 barn . Så finns inte så himla mycket pengar kvar.
Mellan 2004-2006 när jag hamnade i min karusell med pengar lånade dom ut hejvilt och det var inga problem att låna trots väldigt låg inkomst .
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Har en liknande fråga. Om man köper en bil hur är det att försäkra den med skuldsanering? Fick nekat elabonnemang pga skuldsanering när jag försökte byta till ett billigare alternativ. År det samma med bilförsäkring? Känns ju sådär art köpa en bil och sen kanske inte kunna försäkra den.

I dagsläget har jag en bil som inte står på mig, men den överlever inte länge till...
Trafikförsäkring får inga bolag neka eftersom den är lagstadgad. Dock vill man ju oftast ha halv eller helförsäkring. Jag har precis köpt ”ny” bil (jag har skuldsanering) och blev nobbad försäkring av flera bolag (bla det bolag jag själv jobbar på:D) Icaförsäkring, Moderna och ett par till bolag (kommer ej ihåg vilka)var det inga problem hos, så jag har Ica. Jag tecknade via webben, så slipper man förnedringen med att ev bli nekad.
Hade min förra bil också hos Ica, den tecknades när jag hade löneutmätning och 30 anmärkningar typ, inga problem då heller.
 
Senast ändrad:

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Aldrig vid försäkring men i princip alltid vid elavtal, eon, vattenfall, Storuman energi, fortum, borås energi och något till har gjort upplysningar. Mest credit safe eller möjligen bisnode, men minns att vattenfall tog full uc.
Min försbolag tar UC vid tecknade av Företagsförsäkring i vart fall.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Tas kreditupplysning på el o försäkringar ?
Det visste jag inte.
Aldrig fått någon upplysning när jag bytt el eller tagit bilförsäkring

Jag vet att några större elbolag alltid gör en sedvanlig kreditprövning om man som ny kund ska teckna avtal. Sen finns chans att få elavtal även om kreditkontrollen ger negativt utslag men man kan behöva säkerhet genom t.ex. att ha faktura på autogiro och att inte kunna ha kvartalsfakturor som andra kan välja p.ga. risken
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Trafikförsäkring får inga bolag neka eftersom den är lagstadgad. Dock vill man ju oftast ha halv eller helförsäkring. Jag har precis köpt ”ny” bil (jag har skuldsanering) och blev nobbad försäkring av flera bolag (bla det bolag jag själv jobbar på:D) Icaförsäkring, Moderna och ett par till bolag (kommer ej ihåg vilka)var det inga problem hos, så jag har Ica. Jag tecknade via webben, så slipper man förnedringen med att ev bli nekad.
Hade min förra bil också hos Ica, den tecknades när jag hade löneutmätning och 30 anmärkningar typ, inga problem då heller.
Jag har alla mina försäkringar i Moderna så därav jag kanske inte blev nekad bilförsäkring.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Motiverade dom varför?
Var en upplysning tagen på detta?
Låter makalöst isåfall

Jag har jobbat med el och man ser till och med vilka som har skuldsanering. Typ ”har skuldsanering”.
Men det märks ofta på den sammanbitna rösten i luren. Folk som bara har små problem är mer gnälliga.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jobbar 90 % och har 24480 innan skatt , hyra på 8400 och 1 barn . Så finns inte så himla mycket pengar kvar.
Mellan 2004-2006 när jag hamnade i min karusell med pengar lånade dom ut hejvilt och det var inga problem att låna trots väldigt låg inkomst .
Okej visst är det hemskt att dom lånar ut pengar till folk som egentligen inte har råd med lånet.
Då förstår jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp